Скала-Подільська селищна рада - об'єднана територіальна громада
Борщівський район, Тернопільська область

Щодо податків і зборів

Відділ правового супроводу та кадрового забезпечення виконавчого комітету селищної ради (юридичний відділ) роз’яснює і рекомендує.

Шановні земляки –підприємці !

Від Вас  залежить майбутнє громади. Вчасно і в повній мірі сплачуйте податки та пам’ятайте. що  порушення податкових зобов’язань тягне за собою  не тільки  юридичну ,але й громадську відповідальність.

Практичні переваги об’єднанні громади отримали в напрямках формування та управління бюджетом громади. Безпосередню участь у наповненні місцевих бюджетів об’єднаної територіальної громади приймаєте Ви ( місцеві підприємці) фактичні платники податків.

Відповідно до змін внесених до Бюджетного Кодексу для фінансового забезпечення повноважень об’єднані територіальні громади отримають такі фінансові ресурси:

· 60% податку на доходи фізичних осіб;

· акцизний податок з реалізації підакцизних товарів (акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, що зараховується до бюджетів об’єднаних територіальних громад, міських бюджетів);

· податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності;

· податок на майно (нерухомість, земля, транспорт).

· єдиний податок;

· 25% екологічного податку.

Крім того, встановлені наступні збори та інші платежі до місцевих бюджетів об’єднаних територіальних громад:

- державне мито;

- збір за місця для паркування транспортних засобів;

- туристичний збір;

- плата за ліцензії та сертифікати на певні види господарської діяльності;

- надходження від орендної плати за користування майновим комплексом та іншим майном що перебуває в комунальній власності;

- рентні плати за користування надрами (в т.ч. для видобування корисних копалин та в цілях не пов’язаних з їх видобуванням), за спеціальне використання води та водних об’єктів, лісових ресурсів. Такі платежі зараховуються до бюджетів місцевого самоврядування за місцезнаходженням (місцем розташування) відповідних природних ресурсів, а щодо водних об’єктів – за місцем податкової реєстрації платника рентної плати;

- орендна плата за водні об’єкти, їх частини, що надаються в користування на умовах оренди;

- кошти від реалізації безхазяйного майна (у тому числі такого, від якого відмовився власник або отримувач), знахідок, спадкового майна (у разі відсутності спадкоємців за заповітом і за законом, усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини, а також відмови від її прийняття), майна, одержаного територіальною громадою в порядку спадкування чи дарування, а також валютних цінностей і грошових коштів, власники яких невідомі;

- концесійні платежі щодо об’єктів комунальної власності;

- частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об’єднань, що вилучається до бюджету, в порядку, визначеному відповідними місцевими радами;

- плата за надання адміністративних послуг, адміністративні штрафи та штрафні санкції;

- 75% коштів відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва;

- 50% грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього середовища внаслідок господарської та іншої діяльності;

- 10% вартості питної води від суб’єктів підприємницької діяльності, які здійснюють реалізацію питної води через системи централізованого водопостачання з відхиленням від відповідних стандартів;

- власні надходження бюджетних установ, що утримуються за рахунок відповідного місцевого бюджету;

- цільові та добровільні внески підприємств, установ, організацій і громадян до місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища;

- надходження до цільових фондів, утворених місцевими радами;

- субвенції, що надаються з інших бюджетів за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду таких бюджетів;

- повернення кредитів, наданих з місцевих бюджетів індивідуальним сільським забудовникам;

- повернення кредитів, наданих з місцевих бюджетів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла, а також пеня і відсотки за користування ними;

- надходження в рамках програм допомоги і грантів міжнародних фінансових організацій та Європейського Союзу; та ін.

Податкова практика розрізняє два основних способи боротьби з податковими правопорушеннями:

- попереджувальні (превентивні методи);

- покарання (репресивні методи).

Важливою умовою для зменшення числа правопорушень  ми вважаємо розширення сфери громадського податкового контролю. До комплексу попереджувальних мір входить надання консультативно-методичної допомоги платникам податків, своєчасне висвітлення змін податкового законодавства у пресі, публікація про найбільш типові порушення податкового законодавства й огляд господарської і судової практики,та громадські моніторинги підприємницької діяльності на місцях.

Відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів відповідно до законів України.

      За порушення правильності обчислення та своєчасності сплати до  бюджету податків, зборів й інших обов’язкових платежів законодавством передбачено фінансову, адміністративну та кримінальну відповідальність.



« повернутися до списку подій