Скала-Подільська селищна рада - об'єднана територіальна громада
Борщівський район, Тернопільська область

Оформлення права власності на будинок в селі.

Оформлення права власності на будинок в селі

захищаємо свої права – поради юристів

Оформлення  права власності на будинок в селі

Якщо особа проживає в селі в будинку, який вважає власним, прописана в ньому, це не означає, що вона є його власником. Власником збудованого будинку особа вважається лише за наявності документів, які посвідчують право власності на нього.
Від наявності підтверджувальних документів про право власності на житло залежить може особа чи ні його продати, подарувати, заповісти або іншим чином відчужити.
Увага! Відсутність правовстановлюючих документів на житло унеможливлює його продаж або дарування, оскільки відповідні договори про відчуження нерухомості нотаріус посвідчує і оформляє лише за їх наявності.

Порядок дій по оформленню права власності на будинок, збудований до 05.08.1992 року, яким особа користується, але не оформила право власності  на нього


КРОК 1. Зверніться з заявою до сільської (селищної) ради про отримання виписки з Погосподарської книги.
КРОК 2. Зверніться до Бюро технічної інвентаризації (БТІ) для отримання висновку про технічний стан будинку.

 Увага! Підставою для оформлення права власності на приватні житлові будинки садибного типу, дачні та садові будинки з господарськими спорудами і будівлями, споруджені до 5 серпня 1992 р., є висновок про технічний стан будинку (будівлі).

Необхідно подати  такі документи:
1) копія 1, 2 і 11 сторінок паспорта;
2) копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру;
3) копія документа, що посвідчує право на земельну ділянку (наприклад, державний акт про право власності на земельну ділянку чи інший документ);
4) довідка про склад сім’ї;
5) виписка з Погосподарської книги.
В процесі оформлення права власності до вас додому завітає працівник БТІ і проведе інвентаризацію (виміри та оцінку) будинку, право власності на який оформляється.
КРОК 3. Зверніться із заявою до сільської (селищної) ради про надання дозволу на оформлення права власності на будинок, додавши до неї висновок БТІ про технічний стан будинку та документ про право власності на земельну ділянку
За результатами розгляду заяви приймається рішення, на підставі якого орган місцевого самоврядування видає Свідоцтво про право власності на нерухоме майно.
КРОК 4. Зверніться в БТІ для реєстрації права власності на нерухоме майно.

Порядок дій особи по оформленню права власності на новозбудований будинок:
КРОК 1. Зверніться в БТІ для виготовлення технічного паспорту новобудови.
Увага! Техпаспорт виготовляється за результатами інвентаризації, яку проводять спеціалісти БТІ.
Термін виконання робіт з інвентаризації складає один місяць. В окремих випадках цей термін керівником органу БТІ може бути продовжений.
КРОК 2. Після отримання технічного паспорту на новобудову особа звертається до територіальної органу Державної архітектурно-будівельної інспекції за місцезнаходженням будівлі для вирішення питання про його прийняття в експлуатацію.
До інспекції подається на реєстрацію заповнений бланк декларації про готовність об’єкта до експлуатації в якій, крім іншого, відображаються дані з технічного паспорту і державного акту про право власності на землю.
Примітка: інспекція реєструє або ж відмовляє в реєстрації поданої декларації. В разі реєстрації – особі видається зареєстрований примірник декларації про готовність об’єкта до експлуатації (в окремих випадках – сертифікат).
Пам’ятайте: Державна реєстрація права власності на закінчене будівництвом нерухоме майно проводиться лише після прийняття його в експлуатацію.
КРОК 3. Зверніться до БТІ із письмовою заявою про державну реєстрацію прав.
Увага! Державна реєстрація прав проводиться реєстратором БТІ за наявності матеріалів технічної інвентаризації, підготовлених тим БТІ, реєстратор якого проводить державну реєстрацію прав на цей об'єкт.
В процесі оформлення права власності на новозбудований будинок необхідно до БТІ подати такі документи:
1) копія паспорта ( 1, 2 і 11 сторінок);
2) довідка про присвоєння ідентифікаційного номеру та її копія;
3) державний акт про право власності на землю та його копія;
4) завірена в установленому порядку копія примірника  кадастрового плану земельної ділянки на паперовому носії;
5) зареєстрована декларація про готовність об’єкта до експлуатації (в окремих випадках – сертифікат);
6) технічний паспорт на будинок виданий БТІ;
7) квитанція банку про сплату державного мита;
8) документ про оплату за надання витягу з Держреєстру прав.
За результатами розгляду заяви реєстратор БТІ повинен прийняти рішення про державну реєстрацію прав або відмову в ній протягом 14 днів від дати подання заяви (без урахування терміну проведення технічної інвентаризації об'єкта).
КРОК 4. Зверніться в БТІ для отримання наступних документів:
- Свідоцтво про право власності на нерухоме майно.
- Технічний паспорт на будинок.
- Витяг з реєстру прав власності.
Перелік документів, які підтверджують право власності
на житловий будинок:

1. Договір, який передбачає перехід права власності (наприклад, купівлі-продажу, міни, дарування, довічного утримання, про припинення права на аліменти для дитини у зв'язку з передачею права власності на нерухоме майно, спадковий договір та ін.).

2. Свідоцтво про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя.
3. Свідоцтво про право на спадщину.
4. Свідоцтво про придбання майна з аукціонів.
5. Свідоцтво про право власності на нерухоме майно.
6. Свідоцтво про право власності.
7. Договір відчуження нерухомого майна, що перебуває у податковій заставі.
8. Рішення суду про визнання права власності на об'єкти нерухомого майна, про встановлення факту права власності на об'єкти нерухомого майна.
9. Ухвала суду про затвердження (визнання) мирової угоди.
10. Дублікат правовстановлювального документа.

 



« повернутися до списку подій