Скала-Подільська селищна рада - територіальна громада

Тернопільська область, Чортківський район

Податкова служба інформує 20.09.2022

Дата: 20.09.2022 12:51
Кількість переглядів: 28

Де відобразити «військові облігації» та облігації внутрішньої державної позики у декларації з податкової амністії

 

Відповідно до п.п. 5 п. 2 ст. 8 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 3480) державні облігації України належать до цінних паперів.
Пунктом 2 ст. 16 Закону № 3480 передбачено, що державні облігації України поділяються на облігації внутрішньої державної позики України та облігації зовнішніх державних позик України.

Облігації внутрішньої державної позики України – це цінні папери, що розміщуються виключно на внутрішніх ринках капіталу і підтверджують зобов’язання України щодо відшкодування пред’явникам цих облігацій їхньої номінальної вартості з виплатою доходу відповідно до умов розміщення облігацій. Номінальна вартість облігацій внутрішньої державної позики України може бути визначена в іноземній валюті (п. 4 ст. 16 Закону № 3480).

Пунктом 5 постанови Кабінету Міністрів України від 31 січня 2001 року № 80 «Про розміщення (емісію) облігацій внутрішніх державних позик» із змінами та доповненнями встановлено, що у період воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях Міністерство фінансів України може розміщувати облігації внутрішньої державної позики «Військові облігації» відповідно до затверджених Постановою № 80 основних умов розміщення (емісії) державних облігацій.

Відповідно до п.п. «ґ» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування можуть бути визначені підпунктами 14.1.280 і 14.1.281 п. 14.1 ст. 14 ПКУ активи фізичної особи, що належать декларанту на праві власності (в тому числі на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності) і знаходяться (зареєстровані, перебувають в обігу, є на обліку тощо) на території України та/або за її межами станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації, у тому числі цінні папери та/або фінансові інструменти, визначені законом.

Форма Декларації, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.08.2021 № 439, передбачає розділ IX «Цінні папери або фінансові інструменти», де декларант вказує інформацію про облігації внутрішньої державної позики, у тому числі «військові облігації».

 

 

До форми повідомлення про прийняття на роботу внесено зміни

 

Кабінет Міністрів України Постановою від 26.07.2022 року № 835 вніс зміни до Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладання гіг-контракту, затвердженого Постановою КМУ від 17.06.2015 року № 413, із змінами.

Змінами передбачено виключення необхідності для резидента Дія-Сіті надавати відомості, які у нього відсутні, а саме номер наказу або розпорядження про укладення гіг-контракту. Відтак у додаток до Постанови внесено зміни:

1. Цифру і слова “9. Номер наказу або розпорядження про прийняття на роботу/укладення гіг-контракту” замінити цифрою і словами “9. Номер наказу або розпорядження про прийняття на роботу***”.

2. Цифри і слова “10. Дати видання наказу або розпорядження про прийняття на роботу/укладення гіг-контракту” замінити цифрами і словами “10. Дата видання наказу або розпорядження про прийняття на роботу/дата укладення гіг-контракту/дата укладення цивільно-правового договору”.

3. Цифри і слова “11. Дата початку роботи/початку виконання робіт (надання послуг) гіг-спеціалістом” замінити цифрами і словами “11. Дата початку роботи/початку виконання робіт (надання послуг) гіг-спеціалістом/початку виконання робіт (надання послуг) особою на підставі цивільно-правового договору”.

4. У виносці “**” слова “працівники на підставі цивільно-правових договорів” замінити словами “особи на підставі цивільно-правових договорів”.

5. Доповнити додаток виноскою “***” такого змісту:

“*** Не заповнюється у разі укладення гіг-контракту/цивільно-правового договору.”.

Крім того, нагадуємо про обов’язок подання роботодавцями таких повідомлень до податкової служби до початку роботи найманого працівника чи укладання гіг-контракту.

 

 

 

Єдиний податок необхідно сплачувати або підтвердити неспроможність

 

Підприємці спрощеної системи оподаткування 1 та 2 груп, які мали можливість сплатити податок, але не сплатили авансовий внесок за березень 2022 року, звільняються від штрафів за умови його сплати до 31 липня (включно). З 1 серпня на таких ФОПів чекає штраф та пеня.

Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої та другої груп, які мали можливість сплатити, але не сплатили авансовий внесок за березень 2022 року (термін сплати – 18.03.2022, припадає на період з 24.02.2022 по 27.05.2022), звільняються від відповідальності, передбаченої п. 122.1 ПКУ, та пені згідно з пп. 129.1.3 ПКУ, за умови сплати такого авансового внеску не пізніше 31.07.2022 (включно).

Поряд з цим, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої та другої груп, які не мали можливості своєчасно та/або у повному обсязі сплатити авансовий внесок за березень 2022 року, звільняються від відповідальності з обов’язковим виконанням такого обов’язку:

- протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні;

- протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення такої можливості.

При цьому підтвердження можливості чи неможливості виконання платниками обов’язків здійснюється відповідно до наказу Мінфіну від 29.07.2022 р. №225 «Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, та переліків документів на підтвердження».

Водночас, варто зауважити, що таке звільнення від відповідальності не застосовується до фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку першої та другої груп у разі несплати авансових внесків за січень – лютий 2022 року (терміни сплати – 20.01.2022 та 18.02.2022 відповідно) і до них застосовується відповідальність, передбачена п. 122.1 ПКУ, та пеня згідно з пп. 129.1.3 ПКУ.

 

 

Можна провести звірку з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

 

Платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:

- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Норми встановлені п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України.

Згідно з абзацом другим п.п. 266.7.4 п. 266.7 ст. 266 ПКУ у разі подання платником податку контролюючому органу правовстановлюючих документів на нерухоме майно, відомості про яке відсутні у базі даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом відомостей від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно про перехід права власності на об’єкт оподаткування.

Крім того, фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

 

 

На ПРРО під час відкриття зміни надійшло повідомлення «Відсутні господарські одиниці»: що робити?

 

Кожного разу при виконанні входу касиром на програмному реєстраторі розрахункових операцій (далі – ПРРО) відбувається перевірка всіх доступних господарський одиниць та ПРРО для такого касира за його ідентифікатором ключа суб’єкта, інформацію про який суб’єктом господарювання було подано до контролюючого органу в Повідомленні про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа за ідентифікатором форми J/F1391802 (далі – Повідомлення J/F1391802). При цьому необхідно вказувати ідентифікатор ключа суб’єкта з сертифікату, який використовується для підпису, а не шифрування.

Під час відкриття робочої зміни повідомлення «Відсутні господарські одиниці» може надходити, якщо:

- ідентифікатор ключа суб’єкта взято з сертифікату, який використовується для шифрування;

- в Повідомленні J/F1391802 вказано значення, що не відповідає ідентифікатору ключа суб’єкта з сертифікату;

- суб’єктом господарювання подано Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО (яким блокується ПРРО до моменту подання Заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО з позначкою «відновлення роботи»);

- суб’єкт господарювання подав Повідомлення J/F1391802 з типом підпису «припинення роботи» для такого касира.

Якщо на зареєстрованому ПРРО під час відкриття робочої зміни надходить повідомлення «Відсутні господарські одиниці», то для роботи з ПРРО суб’єкту господарювання необхідно перевірити правильність подання даних про касира та ПРРО.

 

 

 

 

На Тернопільщині тергромади отримали 78,9 млн грн акцизного податку з реалізації підакцизних товарів

 

На території Тернопільської області провадять діяльність 16 підприємств – виробників підакцизної продукції, які є платниками акцизного податку. Впродовж восьми місяців цього року вони сплатили до державного бюджету 24,1 млн грн акцизного податку, що на 2,1 млн грн більше, ніж очікувалося. Зокрема, від виробництва пива до казни надійшло 14,6 млн грн цього платежу. Ще 9,5 млн грн акцизу додало виробництво пива. Із виготовлення вина сплатили 49 тис. грн, а спирту та електроенергії – 13,3 тис. грн та 4,1 тис. грн відповідно.

У січні-серпні цього року надходження акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів склали 78,9 млн грн, що на 25 відс. більше, ніж очікувалось. Відтак місцеві бюджети додатково отримали 15,5 млн гривень цього платежу.

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь