Скала-Подільська селищна рада - об'єднана територіальна громада
Борщівський район, Тернопільська область

Про медичну реформу

         Відповідно до Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я України, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 р. № 1013 та Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» одним з основних стратегічних завдань цієї реформи є перехід до оплати діяльності постачальників медичних послуг на основі конкретних результатів їх діяльності. Для вирішення цього завдання  змінюється характер відносин між постачальником медичних послуг та їх замовником – відповідним розпорядником бюджетних коштів. На зміну командно-адміністративній моделі взаємовідносин між цими суб’єктами прийде  контрактна модель (1.07.2018р.), у якій взаємовідносини регулюються договорами (деклараціями між лікарем та пацієнтом). За зазначеними договорами розпорядник бюджетних коштів діятиме в інтересах пацієнтів як третя сторона –платник, а заклад охорони здоров’я, або лікар фізична особа – підприємець, який одержав ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики, виступатимуть як постачальники послуг. Запровадження такої моделі взаємовідносин потребує надання державним та комунальним ЗОЗ управлінської та фінансової автономії. З урахуванням кращих світових практик цю автономію передбачається забезпечити шляхом реорганізації, зокрема перетворення таких ЗОЗ у повноцінні суб’єкти господарської діяльності – державні та комунальні некомерційні підприємства.

         Чинне законодавство України надає можливість власникам публічних закладів охорони здоров’я (відповідним територіальним громадам, від імені яких право комунальної власності здійснюють відповідні місцеві ради) перетворювати належні їм на підставі зазначеного права ЗОЗ, що нині мають статус бюджетних установ, у комунальні унітарні некомерційні підприємства.Перетворення ЗОЗ у комунальні некомерційні підприємства сприяє збільшенню господарської та фінансової автономії (самостійності) та управлінської гнучкості комунальних закладів охорони здоров’я, формуванню у них стимулів для поліпшення якості медичного обслуговування населення.

         Джерелами фінансування перетвореного у комунальне некомерційне підприємство ЗОЗ можуть бути як бюджетні кошти, так і кошти юридичних та фізичних осіб (дивись розділ ФІНАНСУВАННЯ). Також джерелом фінансування реорганізованого ЗОЗ можуть бути кошти, отримані за договорами з органами місцевого самоврядування та іншими ЗОЗ. Національна служба здоров'я України за програмою медичних гарантій оплачуватиме надання пацієнтам конкретного списку послуг з державного бюджету. Але, звичайно, будуть і послуги, які не оплачуються державою. 

         Органи місцевого самоврядування можуть створювати окремі програми місцевих бюджетів на закупівлю додаткових послуг в інтересах місцевого населення. Також органи місцевого самоврядування як власники закладів зможуть виділяти додаткове фінансування, наприклад, на оновлення технічного забезпечення медзакладів або додаткові премії медичних працівників.

         Адміністрація Скала-Подільського медичного об’єднання  сподівається на плідну співпрацю з селищною радою, депутатським корпусом, населенням громади,  щодо забезпечення  надання  якісної медичної допомоги  жителям. Для повноцінного функціонування  медичного об’єднання необхідно до фінансування Скала-Подільської поліклініки,як структурного підрозділу ТМО, а також матеріально-технічного оснащення :

Скала-Подільська поліклініка

  •  електрокардіограф (50 000 грн.)
  • стіл хірургічний  (150 000 грн.)
  • лампа безтінева хірургічна(70 000грн.)
  • УВЧ (30 000 грн.)

АЗПСМ  с.Нивра

  • електрокардіограф (50 000 грн.)
  • спірограф (7 000 грн.)                                                  

АЗПСМ  с. Іванків

  • електрокардіограф (50 000 грн.)
  • спірограф (7 000 грн.)                                                 

АЗПСМ  с. Гуштин

  • електрокардіограф (50 000 грн.)
  • спірограф (7 000 грн.)                                                 

         Для ранньої діагностики  та профілактики  захворювань жителів громади  доцільно б було  мати  в розпорядженні медичного об’єднання УЗД – апарат (700 000 грн.) та мобільний рентгенівський  апарат  (650 000 грн.)

         Тільки спільними зусиллями з боку держави та місцевої влади ми зможемо втілити медичну реформу в життя та покращити рівень здоров’я населення громади. Зичимо всім здоров’я!

 

 

Керівник

Скала-Подільського

медичного обєднання

            М.В.Вараниця



« повернутися до списку новин