Скала-Подільська селищна рада - територіальна громада

Тернопільська область, Чортківський район

Регуляторна політика

ЗАКОН УКРАЇНИ  "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"

Які документи з управління активами ОТГ є регуляторними актами?

Донедавна більшість органів місцевого самоврядування сільських та селищних громад не мала великої необхідності здійснювати регуляторну діяльність. Але у ході децентралізації повноваження органів місцевого самоврядування базового рівня були істотно розширенні. Тож у громад виникла потреба самостійно напрацьовувати та реалізовувати політики, які так чи інакше зачіпають сферу господарської діяльності.

Протягом останніх років у громадах над покращенням управління майном, в результаті ОТГ розроблено та затверджено 228 положення, порядків та інших пакетів програмних (нормативно-правових) документів з питань управління активами, а також реалізовано 340 індивідуальних інструментів, направлених на підсилення ефективності управління майном ОТГ. З практики роботи з громадами, ми бачили, що затверджені документи вимагали врахування положень регуляторного законодавства, тобто регулювання земельних відносин, вирішення питань у сфері благоустрою чи управління майном комунальної власності передбачає необхідність здійснення регуляторних процедур. Недотримання вимог законодавства у цій частині може тягти за собою не просто скасування акту одноразової дії – договору оренди комунального майна чи розпорядчого акту ОМС, - а й визнання усієї діяльності ради чи її виконавчого органу у відповідному напрямку протиправною. На жаль, це підтверджується реальною, подекуди дуже болісною практикою. 

Найпопулярніші нормативні документи на місцевому рівні

Характер акту

Нормативна грошова оцінка землі

Не є регуляторним актом[1]

Положення про регуляторну діяльність

Не є регуляторним актом

Положення про оренду комунального майна, відмінного від земельних ділянок

Може бути регуляторним актом, узгоджуйте текст з ДРС

Методика розрахунку орендної плати

Є регуляторним актом

Положення про діяльність аукціонної комісії

Не є регуляторним актом

Положення про орган приватизації (житло)

Не є регуляторним актом

Положення про орган приватизації (нежитлова комунальна власність)

Не є регуляторним актом

Положення про приватизацію .

Є регуляторним актом

Положення про порядок відчуження комунального майна ОТГ

Є регуляторним актом

Списання майна

Не є регуляторним актом

Положення_Договірна робота

Не є регуляторним актом

Положення про комісію безхазяйне майно

Не є регуляторним актом

Порядок_відумерла спадщина/безхазяйне майно

Не є регуляторним актом

Положення про передачу майна у ОУ_ГВ

Не є регуляторним актом

Правила благоустрію

Є регуляторним актом

Положення про зовнішню рекламу

Є регуляторним актом

Положення про самоврядний контроль за використанням та охороною земель комунальної власності

Є регуляторним актом

Положення про оренду землі

Є регуляторним актом

Порядок паркування транспортних засобів на території населених пунктів ОТГ

Є регуляторним актом

Втім статус акту, навіть позначеного у цій таблиці, як такий, що не є регуляторним, може набувати статусу регуляторного акту за наявності хоча б однієї регуляторної норми. Це може статися, наприклад, якщо ви включаєте у цей документ норми, які встановлюють додаткові вимоги до суб'єктів господарювання (строки чи умови надання публічних послуг, права, обов'язки чи умови поведінки суб'єктів господарювання тощо). Це також можливо у випадку, коли ви поєднуєте у одному документі кілька сфер регулювання.

Тому Державна регуляторна служба України звертає увагу , що нормативно-правовий акт або інший письмовий документ, прийнятий уповноваженим регуляторним органом, вважається регуляторним актом, якщо хоча б одне з його положень відповідає ознакам регуляторного акту, визначеним у статті 1 Закону України від 11.09.2003 № 1160-IV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Разом з цим, визначення регуляторності того чи іншого документа можливе лише після здійснення його всебічного аналізу на предмет встановлення, змінення чи скасування ним норм права, виявлення сфери застосування; визначення спрямування документа або окремих його положень на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб’єктами господарювання.

Отже, віднесення будь-яких документів, до категорії регуляторних актів можливе лише за умови надання їх повного тексту.

Тому у разі виникнення сумнівів щодо статусу вашого акту, не бійтеся надсилати його проект до територіального органу ДРС України. На своєму досвіді ми переконалися, що допомогу у цій службі надають швидко та якісно.

Рішення сесій №204/4-2021 «Про затвердження Плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2021 рік»

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь