Звіт селищного голови про проведену роботу за 2024 рік
ЗВІТ СЕЛИЩНОГО ГОЛОВИ
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» звітую перед селищною територіальною громадою за підсумками роботи року, що минув.
Скала-Подільська громада, як орган місцевого самоврядування, дотримується визначених законодавством принципів законності, гласності, колегіальності, поєднання місцевих і державних інтересів.
Як голова громади, намагаюсь вибудувати злагоджену, відкриту роботу депутатського корпусу, виконавчого комітету, структурних підрозділів та апарату селищної ради.
Відповідно до статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», основною організаційно-правовою формою діяльності рад є сесія. Закон визначає, що сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал. 2024 року відбулося 10 пленарних засідання ради, на яких розглянули та прийняли 254 рішення. Це дало можливість вирішити ряд важливих проблем життєдіяльності громади, управління майном, земельними питаннями та питань, порушених у зверненнях громадян, клопотаннях підприємств, установ та організацій.
Детальне вивчення всіх питань на засіданнях комісій дало змогу в конструктивному руслі працювати виважено на пленарних засіданнях та ухвалити відповідні рішення. Також постійні комісії в межах своєї компетенції здійснювали контроль за виконанням ухвалених селищною радою рішень. Інформаційне забезпечення сайту Скала-Подільської селищної ради ведеться на постійній основі (висвітлення новин та поновлення інформації) з урахуванням воєнного стану.
Усі питання, які розглядалися на сесіях, в обов’язковому порядку були попередньо опрацьовані на засіданнях постійних комісій:
- з питань бюджету, фінансів, та соціально економічного розвитку;
- з питань з питань освіти, культури, охорони здоров’я соціального захисту населення, молоді і спорту;
- з питань розвитку територій, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури, земельних відносин, охорони довкілля, підприємництва та туризму;
- з питань прав людини, законності, депутатської діяльності і етики, регуляторної політики.
Виконавча діяльність селищної ради здійснювалася через виконавчий комітет, який здійснював свою роботу, спрямовану на вирішення соціально-економічних, адміністративно-господарських, житлово-комунальних та інших важливих проблем громади. До його складу включені представники різних сфер діяльності та галузей, які мають як життєвий досвід так і професійної діяльності та можуть впливати безпосередньо на вирішення ключових проблем населених пунктів.
Виконавчий комітет координує й контролює роботу апарату виконавчого комітету та підприємств і установ, що належать до комунальної власності територіальної громади. Усього за звітний період відбулося 16 засідань виконавчого комітету, розглянуто 181 питань, які спрямовані на поліпшення життєдіяльності територіальної громади та задоволення запитів громадян. Цій меті підпорядкована і діяльність структурних підрозділів та апарату селищної роботи.
Загальний відділ військового обліку та мобілізаційної роботи
Основним завданням загального відділу є забезпечення діловодства в селищній раді, ведення роботи iз запитами на публічну інформацію, депутатськими зверненнями, листами, заявами громадян, отримання поштової кореспонденції в паперовому та електронному вигляді, реєстрація вхідної і вихідної кореспонденції, оперативно-технічний контроль за строками виконання службових документів, доведення до виконавців листів та іншої кореспонденції.
Станом на 1 січня 2025 року документообіг в цілому склав - 3736 документів. У тому числі: вхідної документації (загальної)-2254 кореспонденції, поштою надійшло-118 . Вихідної кореспонденції -1364.
За 2024 рік надійшло також 78 інформаційних заяв, запитів, пропозицій. Із них: 1-від громадських організацій; 2 - від фізичних осіб; 1-від юридичних ; 5-депутатських звернень, 1-колективне звернення, 6-запитів на публічну інформацію, Робота із запитами на публічну інформацію спрямована на забезпечення прав кожного громадянина на доступ до публічної інформації, якою володіє селищна рада. Всі запити, заяви, які надійшли, розглянуті відповідно до вимог Закону України « Про доступ до публічної інформації» у встановлені законодавством терміном. В основному вони стосувалися таких питань :
- про надання фінансової допомоги- 3;
-земельні спірні питання-14;
-надання дозволу на проведення земельних робіт-2;
-вирішення конфліктних інтересів-12;
-заяви на обстеження дерев для отримання дозволу на їх спилювання-10;
-про надання дозволу на підключення до водопостачання-16;
-звернення, що надійшли на урядову гарячу лінію-7;
-питання ЖКГ- 23.
Впродовж року всі заяви, запити і пропозиції були вирішені позитивно, на деякі надано усні роз’яснення, відмов не було.
Варто зазначити, що для позитивного вирішення питань були залучені керівники ККП та «Благоустрій»
Щоденно готувалася інформаційні дані про хід виконання контрольних документів. 2024 року взято на контроль близько 265 документів, які надійшли в електронному вигляді або поштою. Також є документи які перебувають на достроковому контролі та потребують постійного, (щотижневого, щомісячного, щорічного) інформування.
Щоденно здійснювалася реєстрація вхідних і вихідних документів і передавалися на візування керівнику. Завізовано селищним головою близько 2500 документів, розгляд яких було доручено відповідним структурним підрозділам селищної ради або окремим посадовим особам та їх виконавцям.
На письмові вимоги громадян, установ, організацій надавались копії відповідних документів.
У зв’язку з введення воєнного стану на території України відповідно до вимог законодавства відділ розробив і затвердив Інструкцію про порядок ведення обліку, зберігання , використання і знищення документів та інших матеріалів, що містять службову інформацію із грифом «Для службового користування».
Була підготовлена і затверджена зведена номенклатура справ на 2024 рік.
2024 року відповідальною особою селищної ради за військовий облік і мобілізацію проведено ряд заходів, головною метою яких є забезпечення персонально-первинного обліку призовників і військовозобов’язанних на території громади:
- документальне оформлення військово-облікових документів призовників і військовозобов’язаних;
- бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та воєнного стану;
-взяття на військовий облік громадян, які прибули на нове місце проживання;
- виявлення призовників і військовозобов’язаних які проживають на території і не перебувають на військовому обліку;
- складання і подання списків громадян, які підлягають приписці до призовної дільниці;
- оповіщення призовників про їх виклик до РТЦК та СП;
Повсякденно виконуються:
- підтримка ТРЦК та СП надання довідок результатів оповіщення громадян громади.
- звірка обліку призовників з обліком РТЦК та СП, виконання відміток про результати призову у відповідних облікових формах;
- готовляться і надаються інформаційні звіти про результати весняного і осіннього призову.
Здійснюється контроль за:
- обліком і зберіганням документів військового обліку, книг і журналів військового обліку;
- складанням звітності;
- оповіщенням на вимогу РТЦК та СП призовників і військовозобов’язаних про їх виклик до військових комісаріатів і забезпечення їх своєчасного прибуття ;
- строками внесення до особистих карток призовників і військовозобов’язаних змін щодо їх сімейного стану, місця проживання, місця роботи і посади;
- складанням і поданням до 1 грудня РТЦК та СП списків громадян, які підлягають приписці до призовних дільниць;
- прийняттям під розписку від призовників і військовозобов’язаних їх військово-облікових документів для подання до районних комісаріатів для звіряння з картками первинного обліку та оформлення бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час;
- своєчасним оформленням документів для бронювання військовозобов’язаних у державних органах, на підприємствах, в установах та організаціях на період мобілізації та на воєнний час;
- за виконанням посадовими особами державних органів, підприємств, установ та організацій, призовниками і військовозобов’язаними встановлених правил військового обліку та проведення відповідної роз’яснювальної роботи;
- веденням та зберіганням журналу обліку результатів перевірок стану військового обліку призовників і військовозобов’язаних підприємств, установ та організацій;
- за знищенням карток первинного обліку призовників і військовозобов’язаних знятих (виключених) з військового обліку.
Діяльність юридичного відділу охоплювала такі напрями роботи:
- Надання усних правових консультацій жителям громади, що ведеться на постійній основі. Підготовлено 349 проектів розпоряджень селищного голови з кадрових питань, 48 проектів розпоряджень селищного голови з основної діяльності, 21 проект рішень сесії, 31 проект рішень виконавчого комітету.
- Надано 183 відповіді на запити із судових інстанцій, 43 відповіді у виконавчу службу, правоохоронні органи та Центр пробації.
- Розглянуто 102 адміністративних справи (складено протоколи та винесено постанови).
- Подано 114 відповідей на заяви/звернення громадян, установ, організацій.
- Зареєстровано 8 колективних договорів.
- Складено акти та видано 17 ордерів, які стосуються зелених насаджень.
- Перевірка та погодження проектів нормативно-правових актів провадилась на постійній основі (рішення, розпорядження, договори, тощо).
- Кадрова робота ведеться на системній основі (прийняття, звільнення, переведення, кадровий резерв, облік робочого часу, надання та облік відпусток, облік вислуги років посадових осіб місцевого самоврядування, присвоєння рангів, оформлення відрядження, ведення особових справ). Минулого року відповідно до чинного законодавства здійснена оцифровка трудових книжок.
- Оформлялись протоколи про тимчасову непрацездатність працівників, подання в електронному вигляді на сайті https://portal.pfu.gov.ua.
- Інформаційне забезпечення офіційного сайту селищної ради ведеться на постійній основі (висвітлення новин, оприлюднення офіційних документів, поновлення інформації).
- Працівниками відділу здійснювалася на постійній основі технічна підтримка комп’ютерних мереж селищної ради.
- На постійній основі ведеться правовий супровід апарату селищної ради (перегляд договорів, проектів рішень та розпоряджень, відповідей на заяви/запити тощо).
- Здійснено 39 виїздів комісії по заявах/зверненнях громадян.
Центр надання адміністративних послуг
При селищній раді створено і працює відділ «Центр надання адміністративних послуг».
Географічне розташування Скала-Подільської селищної територіальної громади, кількість та територіальне розташування сіл, що входять до її складу, зумовило потребу у забезпеченні територіальної (фізичної) доступності отримання послуг її мешканців. З цією метою прийнято рішення про утворення 3-х віддалених місць для роботи адміністраторів ЦНАП, у яких обслуговування здійснюють старости-адміністратори відповідних старостатів. Зазначені робочі місця розміщено в приміщеннях колишніх сільських рад, вони обладнані персональними комп’ютерами, створені відповідні умови для роботи.
Свою діяльність ЦНАП здійснює за принципом відкритого і прозорого «єдиного офісу».
В Центрі надання адміністративних послуг громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість отримати 256 вид послуг, в тому числі соціального характеру – 92.
Протягом звітного року надано 9264 послуг, в тому числі:
- реєстрація місця проживання (приписка/виписка) – 323, надійшло до бюджету 16,5 тис. грн.;
- видано витягів про місце реєстрації – 2914;
- видано довідок різного характеру – 1188;
- прийнято заяв на послуги землекористування – 130;
- видано витягів з ДЗК – 172 ( до бюджету надійшло 25,3 тис. грн.) ;
- будівельні послуги – 27;
- послуги ДРАЦС – 23.
Вчинено нотаріальних дій – 321.
Державний реєстратор надав такі послуги (листопад, грудень):
- державна реєстрація майна – 1305 (дохід – 272,4 тис грн.) ;
- державна реєстрація юридичних осіб – 78 (дохід –32,5 тис. грн.) ;
- витяги військовозобов’язаних з реєстру «Оберіг» - 462.
Працівниками ЦНАПу підготовлено234 актів обстежень.
Соціальні послуги – 1926, із них:
- пільги та субсидії – 618;
- соціальні допомоги (УСЗН) – 498;
- заяви на компенсацію за проживання ВПО – 157;
- реєстрація ВПО - 42;
- видано посвідчень багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї – 82;
- ветеранські послуги(Посвідчення) – 22.
Передано на опрацювання до відділу соціального та цивільного захисту населення 506 справ, які стосуються:
- матеріальної допомоги – 233;
- встановлення догляду на непрофесійній основі та видача відповідних довідок – 67;
- довідки про догляд – 149;
- актів факту догляду – 49.
Фахівцями ЦНАПу надано 2497 консультацій.
ЦНАП підключений до наступних реєстрів:
- Реєстр територіальної громади.
- ПК «Соціальна громада».
- Єдина інформаційна система соціальної сфери (ЄІССС).
- Реєстр речових прав (ДРРП).
- Реєстр юридичних та фізичних осіб-підприємців.
- Реєстр багатодітних сімей.
- ЄДЕССБ (будівельні послуги).
- Есервіси Держгеокадастру.
- Система «Прихисток».
- Державна реєстрація актів цивільного стану.
- Система електронної взаємодії органів виконавчої влади(СЕВ ОВВ).
- ЦБІ (централізований банк даних з проблем інвалідності).
- Є Малятко.
- Є –відновлення.
- Реєстр ветеранів.
- Реєстр «Оберіг».
У звітному році утворено віддалене робоче місце адміністратора з використанням спеціального автоматизованого комплексу «Мобільний кейс», що дозволяє у форматі віддаленого робочого місця здійснювати повноцінний прийом документів для отримання адміністративних послуг за місцем перебування громадян.
Сектор інфраструктури інвестицій житлово комунального господарства та архівної справи
Трудовий архів селищної ради виконує запити з питань соціально-правового характеру. Це - запити громадян, Пенсійного фонду, запити інших організацій (прокуратури, адвокатів).
2024 року видано 220 довідок соціально-правового характеру, а саме: довідок про заробітну плату (підтвердження довідок про зарплату), довідок про вихододні, про трудовий стаж на пільгових умовах, про підтвердження трудового стажу, про реорганізацію підприємств, встановлений мінімум вихододнів та інші. Здійснено 11 запитів до Пенсійного фонду. Надання усних консультацій здійснюється упродовж року. Минулоріч сектор підготував проект програми «Забезпечення безпеки та стійкості критичної інфраструктури , підвищення стійкості до кризових ситуацій на 2025-2026 роки» та проект рішення виконавчого комітету пов’язаного із внесення змін до діючих тарифів на воду та вивезення твердих побутових відходів».
Сектор інфраструктури, інвестицій, житлово-комунального господарства та архівної справи Скала-Подільської територіальної громади продовжує формування Реєстру комунального майна. Об’єкти оренди комунального майна нашої громади подаються на майданчик системи публічних закупівель Prozorro ТОВ «Українська універсальна біржа». Передано в оренду через платформу Prozorro три об’єкти.
Щодо реалізації проєктів нашої громади подано пропозиції на єдину цифрову екосистему для підзвітного управління відновленням «DREAM».
Відділ архітектури, містобудування, земельних ресурсів, економічного та аграрного розвитку
Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2001 року №878 селище Скала – Подільська внесене до списку історичних визначних місць України. 23 березня 2023 року двадцята сесія восьмого скликання селищної ради ухвалила рішення №1293/20-2023 «Про розроблення історико - архітектурного плану історичного населеного пункту Скала-Подільська». Минулого року селищна рада уклала договір з архітектурною майстернею, на підставі якого було виготовлено «Матеріали підготовчого етапу внесення змін до містобудівної документації Генерального плану селища Скала – Подільська в частині розроблення науково - проектної документації – «Історико - архітектурного опорного плану селища з визначенням меж і режимів використання історичного ареалу, територій пам’яток, охоронних археологічних територій та зон охорони пам’яток».
Крім того:
- видано містобудівні умови та обмеження для проектування об’єкту «Будівництво комплексу по переробці ягід;
- видано чотири будівельних паспорти на будівництво, реконструкцію приватних житлових та господарських будинків садибного типу;
- підготовлено та винесено на розгляд сесії та засідання виконавчого комітету селищної ради 42 проекти рішеннь з різних питаннь актуальних для жителів громади.
Впродовж року укладено 25 договорів оренди, площею 26,44 га, з них :
- ПП «Аграрна компанія 2004» 20 договорів - 25,14 га;
- з фізичними особами заключено 3 договори площею 1,13 га;
- ТзОВ «Юкрейн Таувер Компані» 1 договір - 0,16 га.
- ПрАТ «Борщівгаз» 1 договір - 0,006 га.
Орендна плата по даних договорах склала 81,7 тис. грн.
Підготовлено на засідання сесій 180 проектів рішень, зокрема:
- про затвердження технічних документацій щодо надання земельних ділянок у власність громадянам - 154,
- про надання дозволу на розроблення детального плану території – 1;
- про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) взамін сертифіката на право на земельну частку (пай) та передачу її у власність - 3;
- про затвердження проектів із землеустрою щодо відведення земельних ділянок -7;
- про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо зміни цільового призначення земельних ділянок-11;
- про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок- 2;
- про затвердження детальних планів території -2.
Опрацьовано 279 заяв та листів із земельних питань, підготовлено 99 інформацій до різних служб.
Минулого року сектор з метою популяризації продукції місцевих товаровиробників різних галузей економіки та впізнаваності їх за межами громади, оновив бізнес-каталог « Тернопільщина -перспективний майданчик для бізнесу»;
Задля брендування товарів власного виробництва з використанням логотипу «Зроблено в Україні» проведена інформаційно-роз’яснювальна робота серед місцевих виробників щодо залучення до Всеукраїнської платформи «Зроблено в Україні». Проводилась інформаційно-роз’яснювальна робота щодо державних програм підтримки та грантових програм міжнародної допомоги для громадян та місцевого бізнесу (Е-Підтримка через додаток «ДІЯ») та аграріїв через онлайн платформу «ДАР», а також через центр розвитку фермерства «Врожай Перемоги».
У відповідності до комунікаційної кампанії «Готуймося», проведено інформаційно-роз’яснювальну роботу серед населення на випадок загрози пошкодження або руйнування енергетичної інфраструктури. Одним із напрямків роботи була комунікація з власниками с/г виробників щодо використання отрутохімікатів в період вегетації рослин та безпечного сусідства з власниками бджолосімей . Проведено економічний аналіз витрат на гасіння пожеж пожежними командами Скала-Подільської територіальної громади після здійснених заходів з приборкання вогню (17 розрахунків). Підготовлено , опрацьовано і надано 81 інформації (листи) до різних служб районного та обласного рівня. На офіційному сайті громади опубліковано 22 інформативних матеріали.
Економічний розвиток громади
Протягом звітного року економіка громади , як і країни в цілому, розвивалася під впливом зовнішніх та внутрішніх факторів, зокрема в умовах дії правового режиму воєнного стану , що позначилося на загальних показниках розвитку грома-ди.
До складу громади входить 15 населених пунктів, де проживають 9157 жителів, у тому числі у Скалі-Подільській- 3660 осіб. У порівнянні з 2021 роком у громаді менше на 1081 осіб та селищі менше на 517 чоловік. 2024 року зареєстровано 146 внутрішньо переміщених осіб з районів та областей, де велися бойові дії.
Територія громади складає 18388 га., в тому числі
сільськогосподарські угіддя складають 13203 га, з них -11070,4 га рілля;
землі під господарськими дворами та шляхами - 291,5 га;
лісогосподарського призначення складають - 3214,2 га;
забудовані землі - 1078,8 га;
землі промисловості - 68,08га;
водний фонд - 272,9 га.
Станом на початок 2025 року налічуються 4608 домогосподарств.
Промисловий сектор громади представлений чотирма великими промисловими підприємствами, а саме: ДП «Дінтер Україна Скала» (спеціалізується на виготовленні концентрованих освітлених соків та аром); ТОВ «Бурдяківський спецкар’єр» ( видобування каменю, виробництво щебеню різних фракцій); ТОВ «Скала-Подільський спецкар’єр» ( видобування каменю виробництво щебеню різних фракцій, асфальту та мінерального порошку); ПрАТ «Тернопільський кар‘єр». Вищезгадані промислові підприємства у 2024 році наповнили місцевий бюджет на суму 18408,5 тис. грн., що на 1918,2 тис. грн. більше, ніж у 2023 році та на 471,5 тис. грн. менше надходжень 2021 року.
Місцева економіка має яскраво виражену сільськогосподарську спеціалізацію. Основний напрямок аграрного розвитку є рослинництво з розвиненим вироб-ництвом соняшнику, кукурудзи, пшениці, ячменю, сої. Незначну частину сільськогосподарського виробництва займає тваринництво. Так, станом на 1січня 2025 року в СФГ «Айва» налічується 104 голови ВРХ, в тому числі 55 корів. Відгодівлею свиней на території громади займається ПАП «Дзвін», в якому на 1 січня 2025 року налічується 620 голів. Виробничу діяльність на території громади здійснюють три великі сільськогосподарських підприємств (ПАП «Дзвін», ПП «Аграрна компанія 2004», ПрАТ «Скала-Подільський Плодорозсадник», СФГ «Айва») та п’ятнадцять дрібних сільськогосподарських виробників, якими сплачено до місцевого бюджету – 9885,6 тис. грн. та відповідно - 1859,4 тис. грн., що в порівняні з 2021 роком відповідно більше на 4342,6 тис. грн. та на 713,4 тис. грн.. На території громади працює підприємство із заготівлі та осушці зерна - ПП «Діоніс». Воно сплатило пода-тків та зборів до селищного бюджету в сумі 1769,3 тис. грн., що на 338,8 тис. грн. більше попереднього року та на 1029,8 тис грн. більше надходжень 2021 року.
Минулоріч на території громади налічувалося 187 фізичних осіб-підприємців та 29 юридичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності. Фізичними особами- підприємцями податків сплачено 3859,2 тис. грн., що на 140,2 тис. грн. більше надходжень 2021 року, юридичними особами малого підприємництва – 1128 тис. грн., що на 401 тис. грн. більше надходжень 2021 року.
В галузі торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг на території громади працює 9 юридичних організацій та 75 фізичні особи- підприємці, з яких 62% займається реалізацією продовольчих і господарських товарів; 12,8% займаються реалізацією лікарських засобів; 16,4% надають послуги громадського харчуування; 2,3% займається реалізацією паливно-мастильних матеріалів; 6,5% надають різні послуги.
Житлово-комунальне господарство та благоустрій
На території Скала-Подільської громади функціонують комбінат комунальних підприємств та ДП “Благоустрій”, основними видами діяльності яких є організація благоустрою населених пунктів; збирання, транспортування, розмі-щення побутових відходів; належне забезпечення питною водою населення; будівництво мереж водопроводу; належне обслуговування та реконструкція каналізаційних комунікацій , управління багатоквартирними будинками, утримання доріг та вулиць комунальної форм власності.
Протягом 2024 року підприємство надало послуг з управління багатоквар-тирними будинками, водопостачання, вивезення ТПВ, рідких відходів:
- управління багатоквартирними будинками-760,5 тис. грн.;
-водопостачання- 1026,2 тис. грн., з них : населення-827,9 тис. грн., бюджетні організації - 109,0 тис. грн., інші організації - 89,3 тис. грн..
- саночистка (вивезення ТПВ і РВ) -798,3 тис. грн..
Комбінат комунальних підприємств транспортував води 42,5 тис. м3, з них населенню -37,7 тис.куб.м ,бюджетним організаціям – 2,8 тис.куб.м, іншим-2,0 тис.куб.м. Для безперебійного постачання холодної води зроблено поточні ремонти водогону:
по вулиці Залізнодорожня - 7,3 тис. грн.;
по вулиці Грушевського - 49,3 тис. грн.;
по вулиці Івана Франка - 14,1 тис. грн.;
по вулиці Крушельницької - 2,1 тис. грн.;
по вулиці Міцкевича і 24 Серпня - 4,1 тис. грн.;
по вулиці Купчинського - 2,3 тис. грн.;
по вулиці Кам’янець-Подільська - 52,4 тис. грн.;
село Бережанка - 31,0 тис. грн.;
село Нивра - 6,6 тис. грн.;
село Бурдяківці - 0,4 тис. грн.
ККП вивезення сміття від населення здійснював згідно графіку, регулярно і безперебійно. Впорядковано центральне сміттєзвалище, проведено його розчищення на суму - 32,4 тис. грн., виготовлено сміттєвих баків на суму 36,9 тис. грн. Для покращення матеріально- технічного стану відремонтовано техніки на суму 125,8 тис. грн.
Комбінат утримував 13 багатоквартирних будинків, загальною площею приміщень - 27,0 тис. кв. м. До управління будинками належать послуги з прибирання під’їздів багатоквартирних будинків, освітлення під’їздів будинків та технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем водопостачання і зливної каналізації, в тому числі і ліквідації аварій.
Ще одним із пріоритетних напрямків роботи є експлуатації та утримання в належному стані вуличного освітлення. ДП «Благоустрій» на оплату послуг зовнішнього освітлення витратив 216,4 тис. грн., підтримка існуючих ліній вуличного освітлення обійшлася у 54,6 тис. грн..
Особлива увага в громаді приділяється питанню благоустрою населених пунктів. Благоустроєно території, здійснюється озеленення. На утримання сільських кладовищ громади (санітарна очистка та благоустрій) витрати склали 179 тис. грн.. На ямковий ремонт доріг витрачено 224,6 тис. грн..
Фінанси та бюджет
Фінансовий відділ у 2024 році при виконанні делегованих повноважень у галузі фінансів та бюджету підготовив 2 проекти розпоряджень селищного голови, 4 проекти рішень виконавчого комітету селищної ради, 18 проектів рішень селищної ради, підготовлено та прийнято 52 накази . Працівники відділу підготовували та відправили 278 інформацій. Крім того, зроблено 344 довідки змін до розпису селищного бюджету, 309 розпоряджень про фінансування. Фінансовий відділ виступав співрозробником 5 галузевих програм.
Фінвідділ спільно із податковою інспекцією та іншими відділами селищної ради на підставі проведених аналізів спеціалістами фінвідділу проводив виїзні наради-зустрічі із суб’єктами підприємницької діяльності у всіх населених пунктах громади.
На підставі обмінної інформації між податковою інспекцією про борги в розрізі платників податків та спільно із старостами старостинських округів громади проводилась постійна робота щодо погашення боргів та своєчасної сплати платежів до бюджету. Все це позитивно вплинуло на виконання дохідної частини селищного бюджету за 2024 рік.
Бюджет селищної територіальної громади за 2024 рік по доходах (без врахування трансфертів) виконаний в сумі 47235,2 тис. грн. при річному плані з врахуванням змін – 47277,1 тис. грн., що становить 99,9 % та на 1890,9 тис. грн. більше, ніж у 2023 році, та на 6883 тис. грн. більше надходжень 2021 року. Найбільшими платниками податків до селищного бюджету є Бурдяківський спецкар’єр - 8450,5 тис. грн., що на 4062,6 тис. грн. менше надходжень 2021 року; ДП „ДІНТЕР Україна Скала” – 8465 тис. грн., що на 4330 тис. грн. більше надходжень 2021 року , ПАП „Дзвін” – 5533 тис. грн., що на 2500,3 тис. грн. більше надходжень 2021 року; Скала –Подільський спецкар’єр – 1222,8 тис. грн., що на 868,2 тис. грн. менше надходжень 2021 року; «Аграрна компанія 2004» – 3232,9 тис. грн., що на1778,9 тис. грн. більше надходжень 2021 року; ПП «Діоніс» - 1769,4 тис. грн., що на 1029,9 тис. грн. більше надходжень 2021 року; СФГ «Айва» - 964,9 тис. грн., що на 355,7 тис. грн. більше надходжень 2021 року.
Базова дотація з державного бюджету надійшла в повному обсязі (10857,5 тис. грн.), що на 354,7 тис. грн. більше надходжень 2021 року; освітня субвенція з державного бюджету надійшла в сумі 25419,0 тис. грн. або 100 % до плану за звітний рік та на 111,2 тис. грн. більше надходжень 2021 року, субвенція з місцевого бюджету на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для сімей осіб, визначених пунктами 2 - 5 частини першої статті 10-1 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", для осіб з інвалідністю I - II групи, яка настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, визначених пунктами 11 - 14 частини другої статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", та які потребують поліпшення житлових умов за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету- 1505,3 тис. грн., інша субвенція – 249,6 тис. грн., субвенція з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів освітньої субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду (спецфонд) – 434,4 тис. грн., субвенція з місцевого бюджету на виконання окремих заходів з реалізації соціального проекту «Активні парки - локації здорової України» за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 104,0 тис. грн., субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 43,0 тис. грн., субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти – 1322,9 тис. грн., в т. ч. по загальному фонду 558,7 тис. грн. та спеціальному – 764,2 тис. грн., субвенція з місцевого бюджету на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти „Нова українська школа” за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 380,1 тис. грн., субвенція з місцевого бюджету на забезпечення діяльності фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб та окремі заходи з підтримки осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету -11,2 тис. грн.
Податків та зборів на доходи фізичних осіб за 2024 рік надійшло 27183,6 тис. грн. до плану 26610 тис. грн., що становить 102,2 % та на 2906,1 тис. грн. більше, ніж у 2023 році та на 4881 тис. грн. більше надходжень 2021 року. Найбільшими платниками податку є : ДП „ДІНТЕР Україна Скала” - 5797,3 тис. грн., що на 1715,1 тис. грн. більше надходжень 2021 року; ТОВ “Бурдяківський спецкар’єр ” - 2475,6 тис. грн., що на 656,9 тис. грн. менше надходжень 2021 року; ПАП „Дзвін” - 3211,5 тис. грн., що на 1257,2 тис. грн. більше надходжень 2021 року; ПП «Діоніс» - 936,2 тис. грн., що на 189,3 тис. грн. більше надходжень 2021 року; ПП «Аграрна компанія 2004» - 1319,4 тис. грн., що на 398,1 тис. грн. більше надходжень 2021 року.
Найбільшу питому вагу в надходженнях податку на доходи фізичних осіб займають надходження податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, а саме по даному виду надходжень надійшло 21726,5 тис. грн., що становить 95,5% або на 1033,5 тис. грн. менше запланованих надходжень та на 1727,2 тис. грн. більше, ніж у 2023 році та на 2955,1 тис. грн. більше надходжень 2021 року.
Податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата за звітний період надійшло 4916,7 тис. грн., що на 1516,7 тис. грн. більше запланованих річних надходжень та на 899,5 тис. грн. більше, ніж у 2023 році, на 1515,3 тис. грн. більше надходжень 2021 року.
Надходження податку на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування склали 177,2 тис. грн., що становить 118,1% до плану, що на 47,4 тис. грн. більше надходжень 2021 року.
Податку на доходи фізичних осіб у вигляді мінімального податкового зобов’язання, що підлягає сплаті фізичними особами поступило 363,2 тис. грн., що на 63,2 тис. грн. більше запланованих надходжень.
Податку на прибуток підприємств поступило в сумі 5,2 тис. грн., що на 4,2 тис. грн. менше запланованих надходжень.
По рентній платі та платі за використання інших природних ресурсів поступило 4187,3 тис. грн. що на 2274,3 тис. грн. менше запланованих показників на рік та на 2501,8 тис. грн. менше, ніж у 2023 році та на 1988,9 тис. грн. менше надходжень 2021 року, з них:
- рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів склала 104,6 тис. грн., що на 4,6 тис. грн. більше запланованих показників на рік та на 11,9 тис. грн. більше ніж у 2023 році, на 12,1 тис. грн. менше надходжень 2021 року.
- рентна плата за користування надрами для видобування інших корисних копалин загальнодержавного значення - надходження склали 8,1 тис. грн., що на 1,1 тис. грн. більше запланованих показників та на 1,6 тис. грн. більше ніж у 2023 ро-ці, та на 4,0 тис. грн. більше надходжень 2021 року.
- рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин місцевого значення - її надходження склали 4074,6 тис. грн., що на 2280 тис. грн. менше запланованих показників та на 2515,4 тис. грн. менше, ніж у 2023 році та на 1981,6 тис. грн. менше надходжень 2021 року.. Даний платіж займає найбільшу питому вагу в надходженнях по рентній платі та є одним з вагомих платежів до селищного бюджету.
У 2024 році зменшився видобуток каменю бутового майже на 70% порівняно із 2023 роком.
ТОВ «Скала-Подільський спецкар’єр», де працює 38 чоловік, що на 120 чоловік менше в порівнянні з 2021 роком, займається виробництвом асфальту, мінерального порошку, щебню та ремонтом доріг.
ТОВ «Бурдяківці спецкар’єр» , на якому працює 89 чоловік, що на 97 чоловік менше в порівнянні з 2021 роком, займається видобуванням каменю, виробництвом щебеню різних фракцій, видобування каменю зменшилось на 67% до попереднього року. Вищезгадане підприємство є одним з найпотужніших платників податків до селищного бюджету.
За звітний період до селищного бюджету надійшов акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (пальне) в сумі 666,2 тис. грн. при плані 420,0 тис. грн., що на 253,4 тис. грн. менше надходжень 2021 року та акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (пальне) – 107,9 тис. грн. при плані 115,0 тис. грн., що на 90,3 тис. грн. менше надходжень 2021 року. Акцизний податок з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів склав 820,5 тис. грн. , що на 140,5 тис. грн. більше запланованих показників, що на 313,6 тис. грн. більше надходжень 2021 року, в тому числі акцизний податок з реалізації тютюнових виробів - 507,7 тис. грн., акцизний податок з реалізації підакцизних товарів (алкогольних напоїв) - 312,8 тис. грн.
Податку на майно фактично надійшло 7330,6 тис. грн. до плану 7082 тис. грн., перевиконання становить 248,6 тис. грн. або на 1,2% більше, ніж у 2023 році та на 1211,3 тис. грн. більше надходжень 2021 року.
По податку на нерухоме майно надійшло 1161,5 тис. грн., що на 79,5 тис. грн. більше річних планових призначень та на 203,2 тис. грн. більше, ніж у 2023 році та на що на 545,1 тис. грн. більше надходжень 2021 року. Збільшення надходжень пов’язано із розширенням бази оподаткування.
Ще одним вагомим джерелом наповнення селищного бюджету є плата за землю. Надходження даного платежу склали 6168,7 тис. грн., що на 168,7 тис. грн. більше до плану. З них, поступило земельного податку – 1477,7 тис. грн. (24% в загальних надходженнях плати за землю), що на 116,9 тис. грн. менше, ніж у 2023 ро-ці та на 927,4 тис. грн. більше надходжень 2021 року ; орендної плати – 4691 тис. грн. (76% в загальних надходженнях плати за землю), що на 485,5 тис. грн. більше, ніж у 2023 році, та на 1649,9 тис. грн. більше надходжень 2021 року.
Туристичний збір сплачений у розмірі 1,6 тис. грн., що на 1,4тис. грн. менше плану та на 0,8 тис. грн. менше, ніж у 2023 році та на 3,4 тис. грн. менше надходжень 2021 року . Надходження зменшилося за рахунок зменшення проживання в готелях внутрішньо переміщених осіб.
Єдиного податку надійшло 5466,9 тис. грн. або виконано 110,4% до плану 2024 року. Порівняно із 2023 роком поступило на 733,3 тис. грн. більше та на 785,9 тис. грн. більше надходжень 2021 року. Найбільшими платниками вищезгаданого податку є ПАП „Дзвін” – 892,5 тис. грн., що на 138,2 тис. грн. більше надходжень 2021 року ; «Аграрна компанія 2004» - 617,9 тис. грн., що на 327,9 тис. грн. більше надходжень 2021 року, СФГ „Айва” – 164,5 тис. грн. що на 26,5 тис. грн. більше надходжень 2021 року.
Частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств їх об’єднань, що вилучається до відповідного бюджету склала 28,7 тис. грн. при плані 10,0 тис. грн., що на 12,9 тис. грн. менше надходжень 2021 року. Дані кошти сплачено Скала-Подільським ККП.
Інші надходження у 2024 році склали 172,8 тис. грн., а саме адміністративні штрафи та інші санкції в сумі 94,2 тис. грн. та на 122,7 тис. грн. більше надходжень 2021 року, сплачені штрафні санкції за порушення законодавства у сфері обігу алкогольних та тютюнових виробів в сумі 78,6 тис. грн., що на 48,7 тис. грн. більше, ніж у 2023 році.
Надійшло плати за надання інших адміністративних послуг 343,2 тис. грн., що на 238,3 тис. грн. більше до плану та на 301,1 тис. грн. більше надходжень 2021 року.
Надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим державним майном у звітному періоді склали 804,7 тис. грн, що на 24,7 тис. грн. більше запланованого показника та на 16,6 тис. грн. більше, ніж у 2023 році, в порівнянні з 2021 роком більше поступило на 247,9 тис. грн.
Надходження по державному миту склали 3,3 тис. грн., що у 6,5 рази більше плану та 3,0 тис. грн. більше надходжень 2021 року.
Інші надходження надійшли в сумі 112,9 тис. грн., що на 92,3 тис. грн. більше надходжень 2021 року, а саме повернуто кошти бюджетних призначень 2023 року: 13,3 тис. грн. Скала-Подільською селищною радою, 99,6 тис. грн. відділом освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту.
До спеціального фонду селищного бюджету надійшло 1275,4 тис. грн., у порівняні з надходженнями 2021 року зменшились на 759,6 тис. грн.
Екологічний податок надійшов в сумі 89,2 тис. грн. при плані 75,0 тис. грн., що на 8,7 тис грн. більше ніж у 2023 році та 54,9 тис. грн. менше надходжень 2021 року.
Інших надходжень, а саме грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності поступило 2,2 тис. грн., що на 4,5 тис. грн. менше надходжень 2021 року .
Власних надходжень бюджетних установ надійшло в сумі 1184 тис. грн., що на 446,2 тис. грн. більше надходжень 2021 року, з них: плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю - 502,5 тис. грн.; плата за оренду майна бюджетних установ, що здійснюються відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» - 3,0 тис. грн., надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна) - 2,8 тис. грн., благодійні внески, гранти та дарунки - 667,7 тис. грн., надходження, що отримують бюджетні установи (благодійні внески, гранти та дарунки) 8,0 тис. грн.
Скала-Подільський селищний бюджет по видатках загального фонду за 2024 рік з урахуванням трансфертів виконаний в сумі 89739,7 тис. грн. при уточненому річному плані 90272,7 тис. грн., що становить 99,4%.
Установами освіти використано 52508,6 тис. грн. бюджетних коштів, охорони здоров’я – 5280,6 тис. грн., культури і мистецтва – 3578,2 тис. грн., місцеве самоврядування – 12823,1 тис. грн., соціальний захист та соціальне забезпечення – 4809,7 тис. грн., житлово-комунальне господарство – 7055,3 тис. грн., пожежна охорона – 1426,6 тис. грн.
На заробітну плату з нарахуваннями видатки склали 64552,9 тис. грн., енергоносії – 4380,0 тис. грн., продукти харчування – 1844,0 тис. грн.
Станом на 01.01.2025р. зареєстрована заборгованість по оплаті комунальних послуг та енергоносіїв (оплата природного газу) в сумі 403,0 тис. грн., яка 08 січня погашена.
По установах освіти на оплату праці з нарахуваннями використано 45440,6 тис. грн. або 86,5 % до загальної суми видатків, в т. ч. за рахунок освітньої субвенції – 25411,6 тис. грн., продукти харчування – 1844,0 тис. грн., оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 3851,9 тис. грн. (7,3%), поточні видатки – 1372,1 тис. грн.
По соціальному захисту видатки на зарплату становлять 2560,2 тис. грн., на виплату допомог – 1896,1 тис. грн., поточні видатки – 353,4 тис. грн.
Установи культури здійснили видатків на оплату праці з нарахуваннями в сумі 3180,3 тис. грн. – 88,9 % від проведених видатків, енергоносії – 169,5 тис. грн., поточні видатки – 228,4 тис. грн.
З селищного бюджету передано іншої субвенції у 2024р. 2015,1 тис. грн.:
- Мельнице – Подільському селищному бюджету для КУ „Мельнице – Подільський територіальний центр надання соціальних послуг та реабілітації ” на утримання підопічних – жителів громади – 411,1 тис. грн.;
- Борщівському міському бюджету – 217,7 тис. грн., в т. ч. : для ДЮСШ –188,9 тис. грн., КНП „Борщівській міській лікарні” на придбання 30 доз антирабічної вакцини - 19,8 тис. грн., для забезпечення викладання навчального предмету „Захист України” в 2024 році на базі Осередку Борщівського НВК „ Загально-освітній навчальний заклад 1-111 ст. №3 - гімназії ім. Р. Андріяшика - 9,0 тис. грн.;
- Тернопільському обласному бюджету – 1386,3 тис. грн., в т. ч. на виготовлення посвідчень багатодітних сімей – 6,3 тис. грн., співфінансування на придбання шкільного автобуса – 1380,0 тис. грн.
Видатки спеціального фонду селищного бюджету за 2024 рік становлять 4937,6 тис. грн. або 85,8% до уточненого річного плану, з них на освіту – 2072,9 тис. грн., соціальний захист – 1513,3 тис. грн., з яких 1505,3 тис. грн. - грошова компенсація на придбання житла пільговим категоріям, культуру та мистецтво – 50,9 тис. грн., органи місцевого самоврядування - 16,9 тис. грн., розвиток мережі центрів надання адміністративних послуг (придбання „мобільного кейсу”) – 99,0 тис. грн., охорону навколишнього природного середовища (утилізація відходів) – 64,8 тис. грн., громадський порядок та безпеку – 19,8 тис. грн., субвенцію з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів –1100,0 тис. грн. на капітальні видатки під наступні програми:
1) Програма надання фінансової підтримки військовій частині XXXX Збройних Сил України на 2024 рік - 250,0 тис. грн.;
2) Програма надання фінансової підтримки військовій частині XXXX Збройних Сил України на 2024 рік – 250,0 тис. грн.;
3) Програма надання фінансової підтримки військовій частині XXXX Збройних Сил України на 2024 рік - 300,0 тис. грн.;
4) Програма надання фінансової підтримки військовій частині XXXX – 300,0 тис. грн.
Станом на 01.01.2024 року вільний залишок коштів загального фонду селищного бюджету становив 5857,5 тис. грн., який розподілено на оплату праці з нарахуваннями – 3457,5 тис. грн., оплату комунальних послуг та енергоносіїв - 2150,0 ти. грн. та 250,0 тис. грн. під „Програму соціального захисту населення на 2022-2024 роки” для виплати матеріальних допомог УБД, членам їх сімей, пораненим під час бойових дій, сім’ям загиблих.
Фінансовий відділ спільно з виконавчим комітетом селищної ради, головними розпорядниками бюджетних коштів здійснював комплекс заходів щодо еко-номного, раціонального та ефективного використання коштів.
Питання виконання дохідної частини бюджету були на постійному контролі, обговорювались на апаратних нарадах при селищному голові та заслуховувались на засіданнях виконкому селищної ради. З метою покращення стану надходження податків і зборів до місцевого бюджету проведено відповідну роботу за участю старостів старостинських округів щодо ліквідації заборгованості зі сплати податків та зборів, а також по питаннях, що стосуються річного декларування доходів фізичних осіб. Працювала робоча група селищної ради по обстеженню суб’єктів господарської діяльності на предмет викриття схем ухилення від сплати платежів до бюджету, легалізації зайнятості та виплати заробітної плати, внаслідок чого легалізовано 11 чол. найманої робочої сили, зареєстровано 4 суб’єкти підприємницької діяльності.
Внаслідок незаповненості 17,75 вакантних посад у бюджетних установах громади зекономлено 1958,0 тис. грн. та скорочення 18,5 ст. – 410,4 тис. грн..
У 2024 році працювала комісія з перевірки надання догляду потребуючим особам на непрофесійній основі, внаслідок чого відмовлено в призначенні допомоги 20 особам.
У звітному році працювала комісія з питань погашення боргів перед бюджетом та цільовими фондами, внаслідок чого вдалось зменшити борги по податках та податкових платежах на суму 189,8 тис. грн.
Соціальний захист
Соціальне забезпечення в умовах воєнного стану залишилося одним із пріоритетів держави, яке здійснюється найперше на користь вразливих верств населення. Прикро констатувати, проте збільшилася кількість громадян, які потребують соціального захисту. Соціальний захист громадян полягає у підтримці населення шляхом надання соціальної допомоги та соціальних послуг. Ці та інші заходи по забезпеченню соціальних гарантій на території територіальної громади здійснює відокремлений структурний підрозділ селищної ради - відділ соціального та цивільного захисту населення, який є головним розпорядником коштів КУ “Центр надання соціальних послуг”.
З метою наближення надання державної допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим та багатодітним сім’ям, особам з інвалідністю, іншим пільговим категоріям та здійснення їх соціальної підтримки до відділу соціального та цивільного захисту населення надійшло та задоволено 242 заяви щодо потреби з матеріальної допомоги. Всього заявникам виплачено допомог на суму 734,7 тис. грн.: 112 сім’ям військовослужбовців та особам рядового та начальницького складу виплачено матеріальну допомогу в розмірі 330 тис. грн. ( з них - 40 тисяч одноразової допомоги родинам загиблих військовослужбовців ).
За рахунок коштів іншої субвенції з обласного бюджету використано на виплату пільг і допомог 185,6 тис. грн., а саме:
- на придбання ліків пільговикам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – 56 тис. грн;
- особам з інвалідністю проведено компенсаційні виплати в сумі 4,3 тис. грн. на ремонт та технічне обслуговування автомобіля;
- воїнам ОУН- УПА проведено доплату до пенсії в сумі 38,2 тис. грн;
- проведено виплату членам сімей загиблих на війні воїнів в сумі 75 тис. грн.;
- внутрішньо переміщеним та/або евакуйованим особам у зв’язку із введенням воєнного стану 12 тис. грн.
Із селищного бюджету профінансовано пільги з послуг зв’язку , особам, що мають цю пільгу, на загальну суму 6,8 тис.грн. Здійснені видатки на поховання учасників війни в сумі 155,9 тис. грн. згідно Програми фінансування поховання деяких категорій померлих осіб(загиблих), які мають особливі заслуги перед Батьківщиною.
З місцевого бюджету профінансовано надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги в сумі 1034,5 тис. грн. Крім того, профінансовано пільги населенню на оплату житлово-комунальних послуг в сумі 3,5 тис. грн.
Із місцевого бюджету проводилась доплата до пенсій воїнам ОУН-УПА ( 6 тис. грн.).
Продовжувалася співпраця у рамках меморандуму про співпрацю з Борщівським відділенням Товариства Червоного Хреста України: учні Скала –Подільської ЗОШ І-ІІ ступеня виграли грант на суму 20 тис. грн., що дало змогу поліпшити матеріально-спортивну базу.
Видано 38 наказів та підготовлено 7 проектів розпоряджень селищного голови і 9 проектів рішень виконкому. Протягом 2024 року було опрацьовано 75 звернень за призначенням компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги на непрофесійній основі, призначено компенсацію 55 особам. Відділ соціального та цивільного захисту видав 409 довідок.
Цивільний захист населення
Відповідно до плану роботи, затвердженого рішенням виконкому, діє місцева комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (ТЕБ та НС) селищної ради.
За звітний період проведено 7 засідань місцевої комісії з питань ТЕБ та НС, на яких було розглянуто 18 питань за участю фахівців Чортківського РУ ГУ ДСНСУ в Тернопільській області, Чортківського управління ГУ Держпродспоживслужби у Тернопільській області. З усіх питань ухвалені відповідні рішення.
Надзвичайних ситуацій техногенного характеру впродовж 2024 року в громаді не зафіксовано.
В умовах масштабної воєнної агресії проти України, особливої актуальності мають заходи Програми захисту населення і території Скала-Подільської територіальної громади від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2022-2026 роки. На базі освітніх, медичних закладів створені пункти незламності, які забезпечені генераторами та пально-мастильними матеріалами на випадок блекауту.
Впродовж року продовжувалася робота у закладах шкільної та дошкільної освіти, медичних закладах щодо приведення найпростіших укриттів та споруд цивільного захисту у відповідність до вимог ДСНС України. Загалом на поліпшення стану об’єктів цивільного захисту населення витрачено 59 тис.грн. Нині на території громади налічується 14 об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту. Державні вимоги щодо посилення безпеки громадян у період воєнного часу посилюються, тому ця робота буде продовжена.
З метою організації заходів із запобігання виникнення пожеж та їх гасіння, надання допомоги у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та небезпечних подій створена та діє місцева пожежна охорона, в якій відповідно до штатного розпису працює 8 осіб.
За звітний рік двома місцевими пожежними командами проведено 17 виїздів на пожежі.
Крім того, силами працівників МПО відремонтовані пожежні
гідранти та продовжувались роботи щодо встановлення стандартних покажчиків та знаків. поточні ремонти пожежних автомобілів ЗІЛ-1340 та ГАЗ-53.
Проводилась інформаційно-роз’яснювальна робота з питань безпеки під час жнив 2024 року з громадянами під час підпалів трави та смітників. Через халатність громадян було здійснено понад 20 виїздів, пов’язаних із підпалами трави та смітників.
Центр надання соціальних послуг Скала-Подільської селищної ради
Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг» Скала-Подільської селищної ради надає соціальні послуги сім’ям та особам, що належать до вразливих груп населення або перебувають у складних життєвих обставин.
Згідно затвердженої структури у Центрі діють структурні підрозділи:
- відділення соціальних послуг за місцем проживання;
- відділення соціальної роботи.
З метою інформування населення щодо діяльності Центру про установу, види та порядок надання соціальних послуг створено публічну сторінку на сайті селищної ради та в мережі фейсбук .
Відповідно до Державних стандартів надаються такі соціальні послуги: інформування; консультування; соціальна профілактика; екстрене (кризове) втручання; соціальний супровід сімей у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, соціальна адаптація, натуральна допомога.
Протягом 2024 року соціальними послугами охоплено 1242 особи (479 дітей).
Було здійснено 102 оцінки потреб осіб та підготовлено висновки щодо потреб у соціальних послугах. За результатами оцінювання потреб підготовлено пропозиції для прийняття рішення про надання соціальних послуг.
Фахівцями надано 310 послуг консультування, 1 послугу екстреного втручання, 13 послуг соціальної профілактики, 253 інформаційні послуги, 3 послуги соціального супроводу сімей, в яких виховуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування. В результаті проведеної роботи задоволено потреби 14 сімей щодо отримання психологічної допомоги, 2 сім’ї щодо юридичної допомоги, 3 особи отримали сприяння в працевлаштуванні, 1 сім’я щодо влаштування дітей до закладів освіти, 4 сім’ї щодо організації лікування/оздоровлення, 4 сім’ї щодо вирішення житлово-побутових проблем, у 18 сім’ях налагоджено зв’язки з членами родини, 19 сімей отримали натуральну допомогу, 59 сім’ям надано сприяння в оформленні документів для призначення соціальних виплат.
Важливою категорією отримувачів соціальних послуг є військовослужбовці та члени їх сімей, а також сім’ї загиблих та безвісти зниклих військовослужбовців. У звітному періоді соціальні послуги отримали 5 сімей ветеранів, які завершили або тимчасово призупинили свою військову кар’єру та повернулися до цивільного життя (учасники АТО/ООС, ветерани війни), 7 сімей військовослужбовців, Захисників/Захисниць, 2 сім’ї загиблих, 2 сім’ї полонених та безвісті зниклих, 17 військовослужбовців , які отримали поранення. В результаті наданих соціальних послуг 2 особи психоемоційну підтримку, 1 особі надано консультативну допомогу з питань працевлаштування, 18 військовослужбовцям надано консультативну допомогу в оформленні документів.
Впродовж 2024 року соціальною роботою охоплено сім’ї та особи, які прибули з окупованих територій та територій, де ведуться бойові дії. Соціальну підтримку та послуги отримали 71 особа (49 дітей) з числа ВПО. Здійснено 8 оцінок потреб, в результаті яких 5 сімей опинилися в складних життєвих обставинах.
Протягом року заходами (бесіди , тренінги, інформаційні кампанії, акції) охоплено 649 осіб.
Захист прав дітей
Впродовж 2024 року служба у справах дітей розглянула 30 письмових та 84 усних звернень громадян, проведено 14 засідань комісії з питань захисту прав дитини, на яких розглянуто 62 питання соціального захисту дітей. Спільно з іншими суб’єктами профілактичної правовиховної роботи на місцях впродовж 2024 року проведено захист інтересів дітей при розгляді чотирьох цивільних справ в суді.
За рік проведено 58 перевірок в сім’ях, які знаходяться у складних життєвих обставинах, сім’ях опікунів, піклувальників щодо виконання батьківських обов’язків з виховання та забезпечення дітей та інші практичні заходи щодо поліпшення роботи з актуальних питань соціально – правового захисту дітей, захисту прав та законних інтересів дітей, забезпечення розв’язання.
На первинному обліку служби у справах дітей Скала-Подільської ТГ перебуває 17 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (10 і 7 відповідно). Із загальної кількості дітей:
- 14 – влаштовані в сім’ї опікунів, піклувальників;
-2 дітей перебувають в дитячому будинку сімейного типу;
-1 дитина-сирота перебуває в Тернопільському обласному комунальному закладі соціальної підтримки та виховання дітей;
На теренах громади розміщений дитячий будинок сімейного типу родини Білих, які є внутрішньо переміщеними особами, в якому виховується 10 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування із міста Миколаїв.
Отже, сімейними формами виховання охоплено 16 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування із 17, що становить 94% від загальної кількості дітей даної категорії.
Протягом року проведено роботу по перевірці умов проживання, утримання та виховання 17 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в сім’ях опікунів та піклувальників. Здійснювалися планові перевірки виконання батьківських обов’язків щодо виховання усиновленої дитини в територіальній громаді.
Вживалися заходи щодо виявлення фактів незаконного відчуження житла (майна), що належить неповнолітнім, в тому числі дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування.
Протягом 2024 року працівниками служби у справах дітей з неповнолітніми, які схильні до скоєння правопорушень та злочинів, бродяжництва спільно із зацікавленими службами організовано 31 рейд, виявлено та проведено профілактичну роботу із 24 дітьми, 6 із них взято на профілактичний облік, 4 дітей виявлено повторно, обстежено та проведено перевірку виконання обов’язків щодо виховання дітей в 35 сім’ях, які знаходяться у складних життєвих обставинах, складено 43 акти, проведено 40 індивідуальних бесід, 8 лекцій в шкільних та позашкільних закладах для дітей.
Всього профілактичними заходами охоплено 650 дітей. Станом на 31 грудня 2024 року на обліку служби знаходиться 39 дітей із 24 сімей, батьки яких не виконують обов’язки щодо виховання дітей та притягнуті до адміністративної відповідальності, одна дитина, яка потерпіла від психологічного насильства в сім’ї, 26 дітей, яка постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів. На території громади перебуває 42 дітей із сімей, які є внутрішньо переміщеним особами.
В територіальній громаді протягом 2024 року відсутня тенденція до росту рівня дитячої злочинності, неповнолітніми територіальної громади не було скоєно злочинів.
В громаді спостерігається тенденція до збільшення кількості дітей, що проживають в сім’ях, які знаходяться у складних життєвих обставинах, тих, де батьки вживають алкогольні напої та не виконують обов’язки щодо їх виховання. На кінець 2024 року кількість таких дітей становила 39, а в 2023 році таких дітей було 28. Протягом 2024 року кількість дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в громаді збільшилась на 5 осіб і станом на 20 січня 2025 року становить 17 дітей.
Охорона здоров’я
Один із пріоритетних напрямків роботи громади – забезпечення населення якісною медичною допомогою. Медичну допомогу населенню Скала-Подільської громади надають медичні працівники двох комунальних установ: КНП «Скала-Подільське територіальне медичне об’єднання» (первинна медична допомога) та КНП «Скала-Подільська міська поліклініка» (вторинна медична допомога).
З метою вдосконалення системи надання первинної та вторинної медичної допомоги населенню діє 2 Програми фінансової підтримки комунальних некомерційних підприємств територіальної громади, які фінансуються з селищного бюджету.
На утримання установ охорони здоров’я у році використано кошти в сумі 5280,7 тис, грн.
На утримання КНП «Скала-Подільська міська поліклініка» використано кошти в сумі 3985,8 тис. грн.
Впродовж 2024 року фахівці КНП «Скала-Подільська міська поліклініка» прийняли та оглянули 13161 хворих в тому числі стоматологом 3074 осіб. Пацієнти у денному стаціонарі провели 7525 ліжко- днів, проліковано у денному стаціонарі 800 хворих.
За звітний період в КНП «Скала-Подільська міська поліклініка» проведена певна робота із зміцнення матеріально- технічної бази закладу. Зокрема, придбано матеріалів для ремонту кабінетів на суму 3 тис. грн., меблів на суму 31,3 тис. грн., зроблено навіс для генератора на суму 23 тис. грн..
За кошти НСЗУ придбано 2 ноутбуки. За рахунок благодійної допомоги придбано генератор, фіброгастроскоп та інше.
Сімейними лікарями КНП Скала-Подільське ТМО заключено 8574 декларацій, за рік оглянуто 23465 хворих, в тому числі 7021 дітей.
За звітний період в КНП «Скала-Подільське ТМО» проведена певна робота із збільшення та зміцнення матеріально-технічної бази закладу.
Зокрема, проведені наступні роботи:
- ремонт медичного обладнання – 12,6 тис. грн.;
- придбано матеріалів для проведення поточного ремонту Гуштинського ПРУ на 41 тис. грн. та Скала-Подільського найпростішого укриття ( 18 тис. грн.);
- придбано паливно-мастильного матеріалів для перевезення хворих на гемодіаліз на суму 29,7 тис. грн.
За рахунок місцевого бюджету повністю профінансовано забезпечення населення у відшкодуванні вартості лікарських засобів на суму 576,8 тис. грн., на енергоносії використано 616,8 тис. грн.
Освіта
Упродовж минулого року за активної підтримки керівництва громади, депутатського корпусу, виконавчого комітету, підприємців, громади, батьків, керівників закладів освіти та педагогів вживалися заходи для забезпечення функціонування галузі освіти, її подальшого розвитку, створення умов для рівного доступу мешканців громади до якісної освіти.
До мережі закладів освіти Скала-Подільської територіальної громади входять 13 закладів: 8 закладів загальної середньої освіти (включаючи філію) та 5 закладів дошкільної освіти.
Заклади загальної середньої освіти (7+1 філія), де навчається 745 учнів з них:
1-4 класи – 258 учні
5-9 класи – 433 учні
10-11 класи – 54 учні
За рахунок коштів місцевого бюджету використано на освіту 13404,3 тис. грн..
У звітному році придбано пально –мастильні матеріали для автобусів на суму 361,6 тис. грн., запчастин для ремонту автобусів – 84,0 тис. грн., матеріалів для поточних ремонтів шкіл – 209,1 тис. грн., доставка підручників, лабораторні дослідження питної води, проведено медичний огляд працівників на суму – 51,8 тис. грн., ремонт модемів для побутових лічильників газу, ремонт проекторів та перезарядка вогнегасників на суму – 52,8 тис. грн. та інші заходи – 68,0 тис. грн.
Громадою здійснюється безкоштовне гаряче харчування учнів 1-4 класів - 260 дітей та 85 учнів пільгових категорій.
Забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти забезпечено за рахунок державних коштів продуктами харчування на суму 558,7 тис. грн.
На утримання установ освіти в 2024 році використано кошти в сумі 52508,6 тис. грн..
У звітному році використано освітньої субвенцію в сумі 25411,6 тис. грн..
Для 12 дітей із особливими освітніми потребами відповідно до рекомендацій інклюзивно – ресурсного центру та заяв батьків було організовано інклюзивне навчання у 4 закладах загальної середньої освіти громади: Скала-Подільський НВК «ЗНЗ І-ІІІ ступенів – ДНЗ» - 5 класів; Скала-Подільська ЗОШ І-ІІ ступенів – 3 класи, Бурдяківська гімназія – 1 клас, Турильченський НВК „ЗНЗ 1-11 ступенів–ДНЗ „Сонечко – 1 клас.
У закладах загальної середньої освіти організовано:
- 2 групи продовженого дня для – 60 учнів – Скала-Подільський НВК (30 учнів), Скала-Подільська ЗОШ І-ІІ ступенів (30 учнів);
- індивідуальна форма навчання для хворих дітей – 5 учнів (Скала-Подільський НВК «ЗНЗ І-ІІІ ступенів – ДНЗ» - 3, Ниврянський НВК «ЗНЗ І-ІІ ступенів – ДНЗ «Сонечко» - 1, Іванківська ЗОШ І-111 ступенів – 1).
Громаді діє 8 закладів дошкільної освіти (5 садочків, 2 дошкільних заклади в НВК та 1 дошкільний заклад з початковою школою).
- Скала-Подільський дошкільний навчальний заклад ясла-садок №1 "Барвінок" – 3 групи;
- Скала-Подільський дошкільний навчальний заклад ясла-садок №2 "Теремок" – 2 групи;
- Іванківський дошкільний навчальний заклад "Сонечко" – 2 групи;
- Бурдяківський заклад дошкільної освіти "Малятко" – 1 група;
- Лосяцький дошкільний навчальний заклад "Дзвіночок" – 1 група;
- Ниврянський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад "Сонечко" – 1 група;
- Скала-Подільський навчально-виховний комплекс "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" - філія опорного закладу Турильченський навчальновиховний комплекс " загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" – 1 група;
- Гуштинська початкова школа – 1 група.
На дошкільну освіту в 2024 році використано кошти в сумі 8724,8 тис. грн.. На території громади функціонує 5 дошкільник закладів, які відвідує 168 вихованців (12 груп).
У звітному році придбано матеріальних цінностей для дошкільних закладів на 48,9 тис. грн.(м’ясорубка, водонагрівач електричний, металевий паркан, лінолеум, холодильник, шафа, бруківка).
В дитячих садочках здійснюється безкоштовне гаряче харчування дітей пільгових категорій – 40 дітей – в розмірі 100%, 24 дітей – в розмірі 50%.
Позашкільна освіта
Впродовж року на позашкільну освіту використано кошти в сумі 878,8 тис. грн..
У гуртках закладу позашкільної освіти громади – Скала-Подільському дитячому парку - свої навички та вміння розвивають 159 вихованці, що становить 21% від загальної кількості дітей шкільного віку в 9 гуртках різного напряму. З метою забезпечення доступності позашкільної освіти гуртки закладів позашкільної освіти також працюють на базі сільських шкіл. Вихованці позашкільного закладу беруть участь в різноманітних конкурсах туристсько-краєзнавчого, еколого-натуралістичного та спортивного напрямків.
Придбано дитячим парком акустичну систему на суму 7,1 тис. грн.
З метою підтримки творчого потенціалу обдарованої молоді виплачено разові стипендії призерам Всеукраїнських олімпіад та конкурсів 2023/2024 навчального року на суму 21,1 тис. грн. та винагороди учням-переможцям та призерам чемпіонатів та спортивних турнірів – 4,2 тис. грн.
На проведення оздоровчої кампанії 2024 року виділено 79,6 тис. грн., за рахунок чого було оздоровлено за рахунок місцевого бюджету 8 дітей пільгової категорії у таборі «Збруч».
На проведення всеукраїнських змагань «Пліч-о-пліч всеукраїнські шкільні ліги» серед учнів закладів загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році під гаслом «Разом переможемо» використано 22,7 тис. грн., на виконання окремих заходів з реалізації соціального проекту „Активні парки- локації здорової України” – 104,0 тис. грн.
Культура та мистецтво
В закладах культури Скала-Подільської селищної ради працює 37 працівників. З них: Скала-Подільська мистецька школа – 9, будинки культури та сільські клуби – 16, бібліотеки – 10, Бурдяківський музей ім. Леопольда Левицького – 2 особи.
На базі Скала- Подільського будинку культури функціонує краєзнавчий музей. Штатна чисельність музею становить 2 чоловіки. У Скала- Подільських бібліотеках є 3 комп’ютери, 1 принтер, вони підключені до мережі інтернет. Бібліотеками громади надано послуги – 3936 читачам.
Колективи закладів культури впродовж року були активними учасниками заходів на рівні громади.
У звітному році Лосяцькому будинку культури встановлено металопластикові вікна на суму 74,5 тис. грн.
На 26 проведених заходи в галузі культури і мистецтва у 2024 році витрачено 110,3тис. грн. Зокрема на:
Учні музичної школи імені М. Скала-Старицького брали участь у різних всеукраїнських та обласних конкурсах де здобули ряд перемог
Учні школи активно приймали участь у всіх культурно-масових заходах, які проводились у нашій громаді.
На сьогоднішній день у мистецькій школі навчаються 125 учнів ( серед них – двоє з тимчасово окупованих територій) по різноманітних напрямках мистецтва. Із них: баян – 5 учнів, гітара – 11 учнів, скрипка – 9 учнів, фортепіано – 24 учнів, сольний спів – 19 учнів, духові інструменти – 9 учнів, театральне мистецтво – 6 учнів, бандура – 3 учня, хореографія – 39 учнів.
У школі працює досвідчений та талановитий штат викладачів, про що свідчить високий рівень підготовки учнів. Він налічує 14 викладачів та концертмейстерів.
У звітному році музиною школою придбано бандуру. Завдяки німецьким та італійським спонсорам, Володимиру Літкевичу, Наталії Фаліон школа отримала 14 блокфлейт, комплект губних гармонік, 2 пюпітри, трубу B&S, гітару Ibanez, 2 синтезатори, а також велику кількість збірок нот для цих інструментів.
Згідно рішення сесії селищної ради №1733/34-2024 від 26.11.2024 року, враховуючи результати громадського обговорення, Скала-Подільська мистецька школа перейменована на Скала-Подільську музичну школу імені Мирослава Скала-Старицького.
Щодо планів на майбутнє
На 2025 рік пріоритетними напрямами для Скала-Подільської селищної ради, на мою думку, мають бути:
1) збільшення переліку надання адміністративних та соціальних послуг;
2) придбання спеціальної техніки(міні- екскаватор) для Скала-Подільського ККП.
3) придбання шкільного автобуса;
4) придбання сміттєвих баків для всіх населених пунктів громади;
5) продовження заміни водогонів у Скалі – Подільській та населених пунктах громади;
6) проводити комплекс заходів щодо утримання дорожно-вуличної мережі;
7) забезпечити виконання показників дохідної частини бюджету, а також виявляти та використовувати всі наявні резерви збільшення надходжень;
8) активізувати претензійно-позовну роботу з ліквідації заборгованості зі сплати податків та зборів, підвищити ефективність роботи із платниками податків з викриття схем ухилення від сплати платежів до бюджету, легалізації зайнятості та детінізації виплати заробітної плати суб’єктами підприємницької діяльності;
9) посилити заходи з протидії тіньовому виробництву та обігу підакцизних товарів з метою вивільнення ринку для надходження легальної підакцизної продукції, що виготовлена та реалізована зі сплатою акцизного податку;
10) продовження виготовлення інвентарних справ на нерухоме майно громади та реєстрація їх у Єдиному державному реєстрі;
11) здійснення нормативно-грошової оцінки та встановлення меж громади;
12) протягом 2025 року плануємо провести топографічну зйомку центру громади в масштабі 1:2000, що буде продовженням виготовлення історико – архітектурного опорного плану селища Скала – Подільська.
13) продовжити роботу щодо оптимізації мережі та штатної чисельності бюджетних установ, які утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів, з метою оптимального та ефективного використання ресурсів на надання якісних суспільних послуг населенню;
14) приведення у відповідність до державних норм споруд цивільного захисту;
15) забезпечення реалізації прав дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування на виховання в сім’ї, гармонійний розвиток та соціальний захист, захист їх майнових прав та інтересів;
16) профілактика дитячої бездоглядності, соціального сирітства, правопорушень та злочинності у дитячому середовищі, попередження насильства в сім’ї, покращення роботи із сім’ями, які знаходяться у складних життєвих обставинах, їх раннього виявлення та надання невідкладної допомоги, соціальний захист дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів ;
17) робота щодо створення патронатних сімей - нової форми сімейного виховання;
18) удосконалення та посилення роботи із дітьми внутрішньо переміщених сімей щодо їх соціального захисту;
19) запровадження послуги “Соціальне таксі” для надання транспортних послуг особам інвалідністю 1-2 групи захворювання опорно-рухового апарату та особам з порушенням органів зору, які мають 1 групу інвалідності;
20) реалізацію завдань щодо впровадження нових державних стандартів освіти через діяльність Нової української школи;
21) впровадження освіти для дітей з особливими освітніми потребами, створення інклюзивних класів та груп;
22) формування розуміння місії старшої профільної школи та модернізація системи профорієнтаційної роботи у базовій школі;
23) впровадження електронного документообігу в Скала-Подільській селищній раді та її структурних підрозділах.
Одним із головних завдань громади є підтримка ЗСУ, допомога учасникам бойових дій та членам їх сімей.
Підсумовуючи роботу за рік, можна сказати, що в зв’язку із введенням в країні воєнного стану багато запланованих заходів не вдалося зробити. Щиро вдячний таким людям, які займають активну громадську позицію, відкриті до діалогу й всебічно підтримують розвиток нашої громади. Особливо вдячний всім суб’єктам господарської та підприємницької діяльності, які працюють на теренах громади.
Надіюсь на подальшу співпрацю і взаєморозуміння, конструктивність і свідомість громадян, депутатського корпусу та виконавчого комітету. Сподіваюсь, разом будемо й надалі працювати в обраному напрямку в інтересах і на благо громади, для загального добра й благополуччя, намагаючись максимально і в повному обсязі задовольнити потреби жителів, а головне – виправдати довіру людей.
.Наближаємо перемогу разом! Слава Україні !
Селищний голова Ігор ЛОБОДА